Obserwuj nas na

Kielce

S74 w Kielcach najbardziej zatłoczonym odcinkiem drogowym w województwie

Dodano

GDDKiA podpisała umowy z wykonawcami wybranymi w przetargu, którzy zajmą się liczeniem pojazdów na krajowych drogach w pięciu obszarach kieleckiego Oddziału GDDKiA. Firma Iot Construction będzie odpowiedzialna za przeprowadzenie Generalnego Pomiaru Ruchu (GPR) w rejonach Kielc, Jędrzejowa, Buska-Zdroju i Starachowic, natomiast rejon Opatów obsłuży firma Sonar. Całkowity koszt realizacji pomiaru i opracowania wyników wynosi około 930 tysięcy złotych.

95 kamer do monitorowania ruchu

GPR będzie po raz drugi w pełni zautomatyzowany. Pojazdy na drogach krajowych województwa świętokrzyskiego będą rejestrowane przez 95 kamer umieszczonych w różnych punktach. Wykonawcy, wybrani w przetargu podzielonym na pięć części, będą odpowiedzialni za zbieranie oraz analizę danych z tych urządzeń. Kontrolę nad poprawnością pomiarów zapewni GDDKiA. Wyniki zostaną opublikowane w 2026 roku.

Rekordy drogowe w województwie świętokrzyskim

Generalny Pomiar Ruchu odbywa się co pięć lat w wyznaczonych dniach. Ostatni pomiar, z powodu pandemii, został przeprowadzony w latach 2020/2021. Wówczas największe średnie natężenie ruchu w województwie świętokrzyskim odnotowano na miejskim odcinku S74 w Kielcach, gdzie codziennie przejeżdżało około 34 tysiące pojazdów. Ten odcinek drugi raz z rzędu osiągnął rekord w regionie. Już w 2015 roku był jedynym miejscem w województwie, gdzie ruch przekroczył 30 tysięcy pojazdów na dobę. W 2020 roku ten poziom został przekroczony na czterech odcinkach S7 między Skarżyskiem-Kamienną a Kielcami. Na jednym z odcinków obwodnicy Kielc, między węzłami Kielce Północ a Kielce Zachód, odnotowano również blisko 80-procentowy wzrost ruchu w porównaniu do pomiaru z 2015 roku. Czy wyniki z 2025 roku potwierdzą te rekordy?

Generalny Pomiar Ruchu mierzy średnie dobowe natężenie ruchu na wybranych odcinkach, uwzględniając rodzaje dróg, typy pojazdów oraz różne okresy roku czy doby. Wnioski z tych badań są kluczowe dla prognozowania ruchu i planowania rozwoju infrastruktury drogowej.

Continue Reading
Reklama

Dodaj komentarz

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.