Kielce
Uwaga na oszustów! Seniorka straciła oszczędności życia

Pomimo licznych ostrzeżeń, oszuści wciąż wykorzystują nasze obawy i troskę o bliskich, by wyłudzać pieniądze. We wtorek, 76-letnia mieszkanka powiatu kieleckiego padła ofiarą oszustwa, tracąc aż 96 000 złotych.
Mężczyzna, który skontaktował się z seniorką, przedstawił się jako funkcjonariusz Centralnego Biura Antykorupcyjnego (CBA). Twierdził, że prowadzi operację przeciwko grupom hakerskim i ostrzegł kobietę, że jej pieniądze zgromadzone na koncie są zagrożone. W celu „ochrony oszczędności” przekazał jej instrukcje, by przelała środki na rzekome „bezpieczne konto”. Niestety, kobieta uwierzyła w tę historię i straciła swoje oszczędności życia.
Jak nie dać się oszukać?
Policja apeluje o szczególną ostrożność w sytuacjach, gdy ktoś przez telefon prosi nas o wykonanie przelewu, podanie danych do logowania do banku lub przekazanie pieniędzy obcej osobie. Takie żądania są zawsze oszustwem.
Pamiętajmy, aby:
Nigdy nie podawać swoich danych wrażliwych przez telefon.
Nie podejmować decyzji finansowych pod presją czasu.
Weryfikować tożsamość rozmówcy – funkcjonariusze służb nigdy nie proszą o przelewanie pieniędzy ani podawanie danych do logowania.
W przypadku podejrzenia próby oszustwa należy natychmiast zakończyć rozmowę i skontaktować się z policją lub swoim bankiem.
Apel do mieszkańców
Oszuści często kierują swoje działania do osób starszych, wykorzystując ich ufność i troskę o bezpieczeństwo finansowe. Dlatego tak ważne jest, by rozmawiać z seniorami w rodzinie o zagrożeniach i uświadamiać ich, jak działają przestępcy.
Pamiętajmy, że ostrożność i zdrowy sceptycyzm mogą uchronić nas przed utratą oszczędności życia.