Obserwuj nas na

Kielce

Uwaga na oszustów! Seniorka straciła oszczędności życia

Avatar photo

Dodano

Pomimo licznych ostrzeżeń, oszuści wciąż wykorzystują nasze obawy i troskę o bliskich, by wyłudzać pieniądze. We wtorek, 76-letnia mieszkanka powiatu kieleckiego padła ofiarą oszustwa, tracąc aż 96 000 złotych.

Mężczyzna, który skontaktował się z seniorką, przedstawił się jako funkcjonariusz Centralnego Biura Antykorupcyjnego (CBA). Twierdził, że prowadzi operację przeciwko grupom hakerskim i ostrzegł kobietę, że jej pieniądze zgromadzone na koncie są zagrożone. W celu „ochrony oszczędności” przekazał jej instrukcje, by przelała środki na rzekome „bezpieczne konto”. Niestety, kobieta uwierzyła w tę historię i straciła swoje oszczędności życia.

Jak nie dać się oszukać?

Policja apeluje o szczególną ostrożność w sytuacjach, gdy ktoś przez telefon prosi nas o wykonanie przelewu, podanie danych do logowania do banku lub przekazanie pieniędzy obcej osobie. Takie żądania są zawsze oszustwem.

Pamiętajmy, aby:

Nigdy nie podawać swoich danych wrażliwych przez telefon.

Nie podejmować decyzji finansowych pod presją czasu.

Weryfikować tożsamość rozmówcy – funkcjonariusze służb nigdy nie proszą o przelewanie pieniędzy ani podawanie danych do logowania.

W przypadku podejrzenia próby oszustwa należy natychmiast zakończyć rozmowę i skontaktować się z policją lub swoim bankiem.

Apel do mieszkańców

Oszuści często kierują swoje działania do osób starszych, wykorzystując ich ufność i troskę o bezpieczeństwo finansowe. Dlatego tak ważne jest, by rozmawiać z seniorami w rodzinie o zagrożeniach i uświadamiać ich, jak działają przestępcy.

Pamiętajmy, że ostrożność i zdrowy sceptycyzm mogą uchronić nas przed utratą oszczędności życia.

Continue Reading
Reklama

Dodaj komentarz

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.