Sandomierz
74-latka oszukana metodą „na pracownika banku” – straciła 35 tysięcy złotych

74-letnia mieszkanka Sandomierza padła ofiarą oszustwa telefonicznego, tracąc blisko 35 tysięcy złotych. Przestępcy, podając się za pracowników banku, przekonali ją, że jej pieniądze są zagrożone i musi jak najszybciej je wypłacić, a następnie wpłacić na wskazane konto.
W czwartek sandomierscy policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie. Wszystko zaczęło się od telefonu kobiety, która podała się za pracownicę banku i poinformowała seniorkę o rzekomym wniosku kredytowym złożonym na jej dane. Gdy 74-latka zaprzeczyła, oszustka zaoferowała „pomoc” w jego anulowaniu.
Chwilę później do kobiety zadzwonił kolejny oszust – tym razem mężczyzna, który twierdził, że jej konto było celem ataku hakerskiego. Polecił seniorce wypłacić pieniądze i wpłacić je do wpłatomatu w celu „zabezpieczenia środków”. Przekonana o autentyczności sytuacji, 74-latka straciła swoje oszczędności.
Policja apeluje o ostrożność. W przypadku podobnych telefonów należy natychmiast się rozłączyć i skontaktować się bezpośrednio z bankiem lub zadzwonić pod numer alarmowy 112.