Obserwuj nas na

Sandomierz

Rozbudowa mostu w Sandomierzu – media przełożone, konstrukcja demontowana

Dodano

Po wybudowaniu i podłączeniu nowego gazociągu oraz przełożeniu pozostałych sieci wykonawca rozbudowy mostu przez Wisłę w Sandomierzu może bez przeszkód kontynuować roboty rozbiórkowe. Poprzedzają one budowę nowej konstrukcji obiektu w ciągu DK77.

Rozbiórka starego mostu w Sandomierzu prowadzona jest od ub. roku. Prace demontażowe rozpoczęły się od przełożenia podwieszonych do obiektu sieci teletechnicznych, kanalizacyjnych i wodociągowych. Odpowiednio zabezpieczone instalacje poprowadzone zostały tymczasowo nowym mostem wzdłuż ciągu pieszo-rowerowego, na którym obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu. Po zakończeniu inwestycji media zostaną przełożone z powrotem na nowy most, a ciąg pieszo-rowerowy zostanie udostępniony użytkownikom na całej szerokości.

W docelowej lokalizacji pod dnem rzeki przeprowadzona i podłączona już w br. została sieć gazociągowa. Przełożenie gazociągu pozwoliło na rozpoczęcie kolejnego zasadniczego etapu robót rozbiórkowych. Od ub. roku wykonawca sfrezował nawierzchnię na moście, zdemontował instalacje oświetleniowe, balustrady i kapy chodnikowe. Po przełożeniu mediów mógł przystąpić do demontażu wsporników, na których podwieszone były sieci oraz do rozbiórki kolejnych elementów konstrukcji mostowej. W tym celu wykonane zostało osiem podpór pomocniczych, które mają za zadanie m.in. podtrzymanie stopniowo rozbieranej konstrukcji, po tym jak utraci ona ciągłość. Prace rozbiórkowe prowadzone są zarówno na obiekcie, jak pod konstrukcją. Podpory tymczasowe będą wykorzystywane także przy budowie nowej konstrukcji. Zostanie ona oparta na istniejących podporach, które zostaną dodatkowo wzmocnione. Podpory są już w tym celu zabezpieczone ściankami szczelnymi. Zakończenie robót rozbiórkowych i rozpoczęcie budowy nowej konstrukcji planowane jest w okresie letnim.

Inwestycja realizowana jest w systemie projektuj i buduj. Równolegle z robotami rozbiórkowymi, kontynuowane są prace nad dokumentacją dla włączenia mostu do układu komunikacyjnego miasta.

Docelowo przeprawa przez Wisłę w ciągu DK77 Lipnik – Sandomierz – Stalowa Wola komunikującej Świętokrzyskie z Podkarpaciem będzie dwujezdniowa. W takim celu w 2011 roku wybudowany został nowy most, biegnący równolegle do starego obiektu. Stary, aktualnie demontowany most wyłączony został z ruchu ze względu na zły stan techniczny w 2013 roku, od tej pory ruch pojazdów odbywa się usytuowanym obok, równoległym obiektem w obu kierunkach. W ramach inwestycji za ok. 70 mln zł przewidziana jest rozbiórka konstrukcji starego mostu, wzmocnienie istniejących podpór, wybudowanie na nich nowej konstrukcji zbliżonej wizualnie do tej z 2011 roku oraz włączenie obiektu do istniejącego układu komunikacyjnego miasta. Pięcioprzęsłowy most o długości ok. 460 m powinien być gotowy w II połowie 2024 roku.

Źródło: GDDKiA Kielce

Continue Reading
Reklama

Dodaj komentarz

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright © 2022 Spotted: Media