Obserwuj nas na

Starachowice

Biuro Obsługi Klienta CUS w “Skałce” już otwarte!

Dodano

W Galerii Handlowej Skałka już od kilku lat działa Dom Seniora świadczący szereg usług na rzecz poprawy życia seniorów w Starachowicach oraz zaangażowania ich w życie społeczeństwa. Teraz w Galerii działać będzie kolejna ważna instytucja – Centrum Usług Społecznych. W czwartek (8 kwietnia) w obecności Prezydenta Miasta Marka Materka otwarto Biuro Obsługi Klienta CUS.

Na konferencji dotyczącej otwarcia nie mogło zabraknąć osób najmocniej zaangażowanych w tworzenie struktur CUS w Starachowicach – dyrektora Centrum Usług Społecznych w Starachowicach Piotra Ambroszczyka, zastępcy dyrektora i organizatora usług społecznych Anety Gołębskiej oraz kierownika Działu Programów i Usług Społecznych Wioletty Grosickiej. Obecne były także koordynatorki indywidualnych planów usług społecznych, pracujące w otwartym punkcie: Ewa Świstak, Beata Abramczyk i Justyna Bartos.

CUS w Starachowicach jest pierwszym w Polsce Centrum działającym od dnia 1 stycznia tego roku na podstawie ustawy o realizacji usług przez Centra Usług Społecznych. Starachowice przecierają szlaki obok 29 innych samorządów w Polsce, jednak to nasze miasto posiada najbardziej zaawansowane struktury instytucji.  W ubiegłym roku gmina Starachowice pozyskała ponad 3 mln złotych na realizację projektu – model integracji i rozwoju usług społecznych w Starachowicach. Projekt realizowany jest od grudnia 2020 roku do 30 kwietnia 2023 roku. Do końca marca tego roku zakończony został pierwszy etap realizacji zadania, w którym z dniem 1 stycznia 2021 roku, dokonano przekształcenia MOPS w CUS oraz przeprowadzono diagnozę społeczną w zakresie potrzeb lokalnej społeczności.

Zadaniem Centrum Usług Społecznych w Starachowicach jest zbudowanie lokalnego systemu usług społecznych, świadczącego kompleksowe, dostępne cenowo usługi dla ogółu mieszkańców. Program Usług Społecznych w Starachowicach będzie zawierał nowe usługi społeczne. Zostaną w nim także zawarte usługi, których zakres zostanie zwiększony w związku ze wzrostem społecznego zapotrzebowania.

Biuro jest wyposażone w odpowiednie informatory dla klientów. Zadaniem koordynatora jest opracowanie indywidualnego planu usług społecznych po rozpoznaniu potrzeb osoby zainteresowanej skorzystaniem z usług społecznych określonych w katalogu usług. Na wniosek klienta, w trakcie przeprowadzania rozmowy, mającej na celu rozpoznanie indywidualnych potrzeb klienta, koordynator będzie przedstawiać wachlarz dostępnych usług, zarówno płatnych, jak i bezpłatnych.

Biuro Obsługi Centrum Usług Społecznych czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 – 15:00, można się również kontaktować telefonicznie pod numerem telefonu 533-84-84-89 lub mailowo pod adresem: programy@cus.starachowice.eu

Continue Reading
Dodaj komentarz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama

Copyright © 2020 Spotted: Media